Hlavní » obchodní vedoucí » Jak se Rupert Murdoch stal mediálním magnátem

Jak se Rupert Murdoch stal mediálním magnátem

obchodní vedoucí : Jak se Rupert Murdoch stal mediálním magnátem

Ve věku dvaceti dvou zdědil Rupert Murdoch po smrti svého otce řetěz australských novin. Patnáct let po převzetí rodinného podniku a po řadě akvizic shromáždil Murdoch portfolio novin v hodnotě více než 50 milionů dolarů.

Dnes je Murdoch (86) jedním z nejvlivnějších lidí v mediálním průmyslu s obchodními zájmy, které pokrývají televizní vysílání a filmovou produkci v novinách a vydávání knih. Obě říše, která vybudoval za posledních šest desetiletí - NewsCorp (NWS) a 21. století Fox (FOX) - vlastní dobře zavedené mediální vlastnosti, které fungují na pěti kontinentech včetně Wall Street Journal, Fox News, HarperCollins a New York. Pošta.

Podle Forbese jsou Rupert Murdoch a jeho rodina 39. nejmocnější lidé na světě s odhadovanou čistou hodnotou 14, 3 miliard dolarů. Takto Murdoch změnil malou rodinnou novinovou společnost na dva samostatné multibilionové mediální konglomeráty.

Zdědění novinové společnosti

Od velmi raného věku byl Murdoch vystaven podvodům a žurnalistice. V knize Jerome Tuccille „Rupert Murdoch: Stvořitel celosvětové mediální říše, “ vysvětlil Murdoch, „Byl jsem vychován v nakladatelském domě, v domě novinářů, a tím jsem byl nadšený. Viděl jsem ten život na krátkou vzdálenost a po deseti nebo dvanácti letech jsem už nikdy nic jiného nepovažoval. ““

Jeho otec, Sir Keith Murdoch, převzal kontrolu nad společností News Corp Australia, v té době známou jako News Limited. Společnost byla založena v roce 1923 Jamesem Edwardem Davidsonem a vydala v Austrálii několik populárních novin.

Krátce poté, co promoval na Oxfordské univerzitě ve Velké Británii, zdědil Rupert Murdoch podnik po neočekávané smrti svého otce. Před návratem do Austrálie převzal učňovskou roli v Daily Express v Londýně. Tam vytvořil lepší porozumění celé činnosti běžných novin. Murdoch se stal ředitelem News Corp Australia ve věku dvaceti dvou let.

Prodejní kontroverze

Murdoch netrval dlouho, než provedl změny v pokynech pro noviny, které nedávno převzal. Poté, co The Economist označil „vynálezce moderního bulváru“, jeho noviny se začaly soustředit na více poutavých titulků, které se soustředily hlavně na příběhy o skandálu a kontroverzi. Tento nový přístup k žurnalistice vyústil v prudký nárůst oběhu jeho dokumentů.

Rozšíření prostřednictvím globálních akvizic

Murdochovy novinové časopisy postupem času rostly v důsledku několika akvizic. V roce 1956 koupil noviny The Sunday Times, distribuované v západní Austrálii, čtyři roky poté, co v Sydney koupil nevyhovující deníky zvané Zrcadlo. Pod vedením Murdocha se papír stal nejrozšířenějším odpoledním novinami v regionu. Když Murdochovi bylo třicet čtyři, založil první australský národní deník, australský.

Murdoch začal rozšiřovat své obchodní zájmy mimo Austrálii v roce 1968. Přesunul se do Velké Británie a získal několik bulvárů včetně Zpráv o světě a Slunce. V roce 1973 se přestěhoval do Spojených států a znovu provedl řadu akvizic. Jeho první nákup byl San Antonio News, následovaný Star v roce 1974 a New York Post v roce 1976. Později ve své kariéře koupil časopis New York, Chicago Sun-Times a Times of London, který byl založen v roce 1785 .

Harper & Row, společnost vydávající knihy, se stala součástí rodiny NewsCorp v roce 1987. NewsCorp získala další vydavatele knih, Collins, o pár let později. Oba vydavatelé byli následně sloučeni a vytvořili HarperCollins.

Murdoch provedl svůj největší nákup, když v roce 2007 koupil mateřskou společnost Wall Street Journal Dow Jones za 6 miliard dolarů, čímž ukončil sto let vlastnictví bohatou rodinou Bancroftů. Podle Murdocha se časopis posunul od zaměření se výhradně na podnikání a nyní se stal spíše publikací obecného zájmu.

Televize

V roce 1981 koupili Marc Rich a Marvin Davis FOX Film Corporation 20. století. Rich byl obviněn z více než šedesáti trestných činů, které se pohybovaly od daňových úniků a podvodů až po obchodování s Íránem během ropného embarga. V důsledku toho uprchl ze Spojených států jako uprchlík. Murdoch využil této příležitosti a získal Richův podíl ve společnosti v roce 1984 za 250 milionů dolarů. Později nakoupil Davisův zbývající podíl na FOX za dalších 325 milionů dolarů. Murdoch také koupil řadu nezávislých televizních stanic. Tyto společnosti se později spojily a vytvořily Fox Broadcasting Company. Fox je také zodpovědný za několik kabelových kanálů, včetně FX a FXX.

V roce 1988 Murdoch oznámil, že plánuje spuštění televizní sítě ve Velké Británii. Tyto plány se staly realitou 5. února 1988, kdy se začaly objevovat Sky News. Až do roku 1997 byla Sky News jedinou čtyřiadvacetihodinovou zpravodajskou stanicí v Británii. Od svého založení společnost prohořela spoustou peněz, z nichž většina byla financována dluhem řady bank. Ve snaze zmírnit ztráty společnosti se Murdoch v listopadu 1990 dohodl sloučit Sky News s British Satellite Broadcasting do BSkyB. BSkyB, nyní Sky UK Limited, se stala největší televizní společností s předplatným ve Velké Británii.

Přibližně ve stejné době jako fúze Sky koupil za 1 miliardu dolarů televizní společnost se sídlem v Hongkongu s názvem STAR TV. Na stanici se dívá více než 320 milionů lidí v Asii.

Sečteno a podtrženo

Rupert Murdoch je mistrem v těžké váze ve světě žurnalistiky a médií. Svou říši vybudoval především provedením řady strategických akvizic po celém světě. Jako syn úspěšného a vysoce respektovaného mediálního majitele vyrostl Murdoch s vědomím, že bude následovat kroky svého otce. Většinu svého života strávil rozšiřováním a diverzifikací obchodních zájmů novinové společnosti, kterou zdědil. Po celá desetiletí Murdoch používá svůj konglomerát NewsCorp k získání řady mezinárodně uznávaných mediálních značek. Měl obrovský úspěch s nákupem selhávajících zpravodajských společností a jejich otočením. Murdoch také postavil vysílací gigant, 21. století Fox, od nuly. Společnost vlastní a provozuje Fox News Channel, dominantní kabelovou zpravodajskou síť ve Spojených státech.

Murdochova říše se může brzy o něco zmenšit, protože v prosinci bylo oznámeno, že Fox 21. století je v pokročilém vyjednávání o prodeji mnoha svých aktiv společnosti Disney, aby se zaměřil na jejich sportovní a zpravodajské segmenty. Pokud dohoda projde, může Disney zaplatit až 60 miliard USD za filmová a televizní studia Fox 20. století, duševní vlastnictví jako X-Men Marvel, kabelové kanály jako FX a další.

Porovnat poskytovatele investičních účtů Jméno Popis Zveřejnění inzerenta × Nabídky, které se objevují v této tabulce, pocházejí od partnerství, od nichž Investopedia dostává náhradu.
Doporučená
Zanechte Svůj Komentář